FT/FTR (flatrack)

FTFTR (flatrack)

FT/FTR (flatrack)

FT/FTR (ang. flatrack) to specjalistyczne platformy transportowe stosowane do przewozu ładunków ponadgabarytowych, określanych jako out of gauge (OOG). Ich konstrukcja umożliwia transport towarów, które ze względu na nietypowe wymiary lub kształt nie mieszczą się w standardowych kontenerach. Flatracki znajdują szerokie zastosowanie zarówno w transporcie morskim, jak i drogowym.

Czym jest flatrack?

FT/FTR (ang. flatrack) to specjalne platformy przeznaczone do przewozu ładunków ponadgabarytowych, określanych jako out of gauge (OOG). Są one zaprojektowane tak, aby umożliwiać transport towarów, które ze względu na swoje nietypowe wymiary lub kształt nie mieszczą się w standardowych kontenerach. Flatracki są powszechnie stosowane w transporcie morskim i drogowym.

Budowa i charakterystyka flatracków

Flatracki to platformy o płaskiej konstrukcji, które nie posiadają ścian bocznych ani dachów. Mogą być wyposażone w stałe lub składane końce (end-walls), co pozwala na zabezpieczenie ładunku podczas transportu. Ich konstrukcja umożliwia załadunek towarów o niestandardowych wymiarach, takich jak maszyny, konstrukcje stalowe czy pojazdy. Dzięki otwartej formie flatracki są idealne do przewozu ładunków, które wystają poza standardowe wymiary kontenera. Dodatkowo wytrzymała konstrukcja zapewnia bezpieczeństwo podczas przewozu ciężkich i masywnych towarów.

Zastosowanie flatracków

Flatracki są powszechnie używane do transportu ładunków ponadgabarytowych, które nie mieszczą się w tradycyjnych kontenerach. Mogą to być na przykład elementy maszyn, konstrukcje budowlane, rury, pojazdy lub inne towary o dużych rozmiarach. Dzięki swojej otwartej konstrukcji pozwalają na załadunek towarów z każdej strony, co ułatwia umieszczenie nietypowych ładunków. Flatracki są również stosowane w przypadku transportu towarów, które muszą być załadowane i rozładowane za pomocą specjalistycznego sprzętu, takiego jak dźwigi czy suwnice.

Zalety transportu na flatrackach

Transport na flatrackach zapewnia wiele korzyści, zwłaszcza w przypadku ładunków o nietypowych wymiarach. Przede wszystkim pozwala na przewóz towarów, które nie mogą być umieszczone w standardowych kontenerach ze względu na ich wysokość, szerokość lub długość. Dodatkowo, dzięki otwartej konstrukcji, załadunek i rozładunek jest łatwiejszy i bardziej elastyczny. Flatracki są wyposażone w solidne punkty mocowania, co umożliwia bezpieczne zamocowanie ładunku podczas transportu, minimalizując ryzyko uszkodzeń. W efekcie flatracki stanowią niezastąpione rozwiązanie dla firm transportowych zajmujących się przewozem ładunków ponadgabarytowych.

Rodzaje flatracków

Flatracki występują w różnych wariantach, aby dostosować się do specyficznych wymagań transportu. Najczęściej spotykane są flatracki z końcami stałymi oraz składanymi. Flatracki ze stałymi końcami oferują dodatkowe wsparcie dla ładunku, umożliwiając jego bezpieczne mocowanie. Natomiast flatracki ze składanymi końcami zapewniają większą elastyczność podczas załadunku i umożliwiają przewóz ładunków, które mogą wystawać poza platformę. Wybór odpowiedniego typu flatracka zależy od rodzaju i specyfiki przewożonego ładunku.

Bezpieczeństwo ładunku na flatrackach

Bezpieczny transport na flatrackach wymaga odpowiedniego zabezpieczenia ładunku. Platformy te są wyposażone w liczne punkty mocowania, do których można przymocować pasy, łańcuchy lub inne elementy zabezpieczające. Ważne jest, aby ładunek był odpowiednio zamocowany i zbalansowany, aby uniknąć przesunięć lub uszkodzeń podczas transportu. Ponadto, flatracki umożliwiają kontrolę stanu ładunku w trakcie przewozu, co jest szczególnie istotne w przypadku towarów wrażliwych na warunki zewnętrzne. Dzięki temu stanowią one bezpieczną i efektywną opcję transportu dla ładunków ponadgabarytowych.

Powiązane artykuły
FT/FTR (flatrack)

K2GPS

K2GPS

K2GPS to firma, która odgrywa istotną rolę w branży transportowej dzięki nowoczesnym rozwiązaniom GPS. Dzięki systemom monitorowania pojazdów, firmy transportowe mogą śledzić lokalizację swoich pojazdów w czasie rzeczywistym.

ETA (estimated time of arrival)

ETA (estimated time of arrival)

ETA (ang. Estimated Time of Arrival) oznacza przewidywany czas przybycia środka transportu do miejsca przeznaczenia, odnoszący się zarówno do załadunku, jak i rozładunku towarów.

Smartivo

Smartivo

Smartivo to zaawansowane rozwiązanie do monitorowania pojazdów, które zapewnia użytkownikom pełną kontrolę nad flotą. Dzięki technologii GPS, można na bieżąco śledzić lokalizację swoich pojazdów, co zwiększa bezpieczeństwo transportu.

D2D (door to door)

D2D (door to door)

D2D (ang. door to door) jest terminem określającym kompleksową usługę spedycyjną. Zakres tej usługi obejmuje cały proces transportowy towarów, począwszy od odbioru od nadawcy, a kończąc na dostarczeniu

Keratronik Logistic

Keratronik Logistic

Keratronik Logistic to zaawansowany system do zarządzania flotą pojazdów, który wspiera wiele branż. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, firmy mogą monitorować różnorodne pojazdy, takie jak ciężarówki, wózki widłowe czy maszyny

CIF (Cost Insurance and Freight)

CIF (Cost Insurance and Freight)

CIF (ang. Cost, Insurance and Freight) jest jednym z warunków handlowych Incoterms określających obowiązki sprzedawcy i kupującego w międzynarodowym transporcie towarów. Zgodnie z tą zasadą, to sprzedawca odpowiada