Aplikacja pozwala na raportowanie celów KPI (statusowanie zlecenia). Kierowca może raportować poszczególne etapy załadunku, rozładunku, a także raportować przebieg trasy np. zator czy kontrolę drogową. Dane te są natychmiast przekazywane do systemu linkway, gdzie koordynatorzy mogą na bieżąco kontrolować przebieg zlecenia połączonego z lokalizacją GPS.
Kolejną funkcją linkway.TRACKER jest możliwość udostępniania zleceń kierowcom z poziomu linkway.TMS. Opcja ta pozwala zminimalizować ryzyko, przekazania błędnych danych, dotyczących zlecenia. Pozwala również na przyspieszenie procesu przepływu informacji w przedsiębiorstwie, przy jednoczesnym ograniczeniu użycia czasu potrzebnego na pisanie wiadomości czy wykonywanie połączeń telefonicznych. Bezpośrednio z aplikacji możemy włączyć nawigację do celu załadunku i rozładunku. Nawigacja uwzględnia gabaryty pojazdu.
linkway.TRACKER pozwala zrezygnować z zewnętrznych systemów GPS. Dostępna jest funkcja tunelowania zleceń, czyli wyznaczanie wirtualnych tunelów trasy przejazdu pojazdu. Dzięki temu kiedy pojazd opuści wyznaczoną dla niego trasę realizacji zlecenia, koordynator zlecenia i inne wyznaczone osoby są o tym natychmiast powiadamiane. Powiadomienia mogą pojawiać się w programie linkway.TMS lub linkway.INTEGRATOR, ale również poprzez e-mail czy SMS.
Dodawanie załączników z poziomu aplikacji pozwala na usprawnienie obiegu dokumentów w przedsiębiorstwie oraz skrócenie czasu na przekazanie dokumentów przewozowych, dzięki czemu szybciej możemy wystawić fakturę za zlecenie. Funkcja ta również w łatwy sposób pozwala na przesyłanie i archiwizowanie zdjęć prezentujących np. zabezpieczony towar, stan odebranych palet czy ewentualne uszkodzenia. Wszystkie przesłane załączniki dołączane są automatycznie do właściwego zlecenia.