LDM (loading meter)

LDM (loading meter)

LDM (loading meter)

LDM (ang. loading meter), czyli metr ładowny, to jednostka miary powszechnie stosowana w logistyce i transporcie drogowym do określania przestrzeni ładunkowej pojazdu.

Co to jest LDM?

LDM (z języka angielskiego loading meter) to jednostka miary określająca długość przestrzeni ładunkowej zajmowanej przez towar w pojeździe transportowym, zwana także metrem ładownym. Jeden metr ładowny (1 LDM) odpowiada przestrzeni o wymiarach 2,4 m szerokości i 1 m długości, co daje 2,4 m² powierzchni ładunkowej. LDM jest używany do obliczania przestrzeni, jaką towar zajmuje w naczepie lub ciężarówce.

Jak oblicza się LDM?

Metry ładowne (LDM) oblicza się, biorąc pod uwagę powierzchnię ładunkową zajmowaną przez towar w pojeździe. Standardowy LDM wynosi 2,4 m szerokości (odpowiada to szerokości standardowej naczepy) oraz 1 m długości. Aby obliczyć, ile metrów ładownych zajmuje dany towar, należy podzielić długość towaru w metrach przez 1 m. Ważne jest, aby nie mylić metra ładunkowego z metrem bieżącym, który odnosi się do długości, lub z metrem kwadratowym, który odnosi się do powierzchni.

Zastosowanie LDM w transporcie

LDM jest powszechnie stosowany w branży transportowej, zwłaszcza w przewozach drogowych, do określania, ile miejsca w pojeździe zajmie dany ładunek. Jest to kluczowy wskaźnik przy planowaniu załadunku naczep, ponieważ pomaga w optymalizacji przestrzeni ładunkowej. Dzięki temu możliwe jest efektywne wykorzystanie dostępnej powierzchni, co ma bezpośredni wpływ na koszty transportu. LDM jest szczególnie przydatny przy przewozie towarów o niestandardowych wymiarach, gdzie tradycyjne jednostki miary, takie jak metry kwadratowe czy metry sześcienne, mogą nie oddawać rzeczywistej przestrzeni zajmowanej przez towar.

Różnica między LDM a innymi jednostkami miary

W przeciwieństwie do metra bieżącego, który mierzy długość, oraz metra kwadratowego, który odnosi się do powierzchni, LDM mierzy długość przestrzeni ładunkowej w kontekście szerokości naczepy. W transporcie drogowym standardowa szerokość naczepy wynosi 2,4 m, dlatego LDM uwzględnia zarówno długość, jak i szerokość ładunku w pojeździe. Jest to bardziej precyzyjna miara dla określania miejsca zajmowanego przez towar w przestrzeni ładunkowej i jest powszechnie stosowana w logistyce i spedycji.

Zalety używania LDM w transporcie

Korzystanie z LDM w planowaniu załadunku pozwala na lepszą organizację przestrzeni ładunkowej, co przekłada się na efektywność transportu. Precyzyjne określenie miejsca zajmowanego przez towar w metrach ładownych pomaga w maksymalnym wykorzystaniu naczepy lub ciężarówki, co redukuje liczbę potrzebnych pojazdów i koszty transportu. Ponadto, LDM ułatwia planowanie operacji logistycznych, umożliwiając lepszą kontrolę nad załadunkiem i przewozem towarów o niestandardowych gabarytach.

Powiązane artykuły
LDM (loading meter)

LTL (Less Than Truckload)

LTL (Less Than Truckload)

LTL (Less Than Truckload) to usługa transportowa, w której ładunki są przewożone w częściach przestrzeni ładunkowej ciężarówki lub innego środka transportu, zamiast zajmować całą przestrzeń.

Agencja celna

Agencja celna

Agencja celna to placówka specjalizująca się w udzielaniu pomocy w zakresie formalności celnych, które są wymagane na granicach oraz w Urzędach Celnych.

Mobilisis

Mobilisis

Mobilisis odgrywa istotną rolę w branży transportowej i przewozowej, dostarczając zaawansowane rozwiązania technologiczne. Firma umożliwia klientom efektywne zarządzanie flotami pojazdów poprzez wykorzystanie innowacyjnych systemów.

Tacho-Ekspert

Tacho-Ekspert

Wdrożenie systemu Tacho Ekspert przynosi wiele korzyści dla firm transportowych. Przede wszystkim zwiększa kontrolę nad flotą

Trackunit

Trackunit

Usługi oferowane przez Trackunit, takie jak Trackunit Manager i IoT Telematics, wyróżniają się wieloma istotnymi cechami. Użytkownicy mogą generować szczegółowe raporty dotyczące pracy sprzętu oraz analizować dane w

LCL (Less then Container Load)

LCL (Less then Container Load)

LCL (z języka angielskiego Less than Container Load) to kluczowa koncepcja w transporcie morskim i multimodalnym, odnosząca się do przewozu przesyłek drobnicowych.